Pagina's

woensdag 1 april 2015

Fotodreams op 1 april weer een jaar erbij

Op 1 april 2015 bestaat Fotodreams 11 jaar!
Vorig jaar het 10 jarig bestaan van Fotodreams heel goed gevierd!
Nu al weer een jaar erbij en het is op zo'n specifieke datum altijd even leuk om achterom te kijken.

Al heel wat ontwikkelingen en veranderingen in de fotografie meegemaakt.

Het begon met filmpjes ontwikkelen en foto's afdrukken in de doka. Vooral zwart/wit foto's.
Toen het afdrukken aardig lukte heb ik een Hasselblad gekocht en ook deze films ontwikkeld en afgedrukt. Super leuk om te doen!
De kleurenfilms bracht ik vaak weg naar een 1-uur service, omdat ik toch snel de resultaten wilde zien!  Heb zelfs nog heel eventjes in een 1-uur service gewerkt en foto's geprint, zodat ik nog sneller resultaten kon zien ;)

Toen brak het digitale tijdperk aan. De doka werd ingeruild voor een computer.
In het begin waren de computers heel groot en log en heel traag. Het zandlopertje was heel vaak te zien op het scherm na een bewerking. Je moest vooral geduld hebben.
Wat ook heel groot was, waren de pixels.. Bijna straattegels ;)
Maar ik vond het fantastisch en vooral heel intrigerend wat je er allemaal mee kon.

De computers werden steeds beter en sneller. De pixels steeds kleiner. De fotobestanden steeds groter.
De ontwikkelingen gaan snel!

Mijn laatste camera heeft ook de mogelijkheid om te filmen.
De laatste tijd ben ik steeds meer bezig met filmen.
Ook vandaag staat op de planning een filmpje te maken voor internetpromotie.

Gisteren zei ik het nog.
Fotografie blijft geweldig voor mij.
Elke fotoshoot is weer anders. Door de personen of door een onderwerp of door de locatie.
Hele mooie, vrolijke, grappige, fantastische,  maar soms ook emotionele momenten speelden zich af voor mijn camera die ik heb geprobeerd vast te leggen.

tja wat moet ik verder nog zeggen...
Op naar het volgende jaar!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten